sobota, 29 lutego 2020

3 FILMY Z MORDERSTWEM W ROLI GŁÓWNEJ



Jak to się stało, że zaczely mi sie podobać tak mroczne filmy? Nie wiem… Może juz przesyciłam się takimi słodkimi, prostymi historiami, a może z czasem człowiek zmienia trochę perspektywę myślenia i lubi jednak przeżyć jakiś dreszczyk emocji?
Bo w przypadku tych filmów, jak najbardziej dreszczyk emocji jest odczuwalny. 



Przychodzę zatem z poleceniem 3 filmów, z czego chyba na największą uwagę wg mnie zasługuje Contratiempo, tak bardzo polecany na IG. Ale dosyć już wstępu, przechodzę zatem do konkretów!


ZAGINIONA DZIEWCZYNA
(Dramat / Thriller; 2014; reżyseria David Fincher; prod. USA)

Dość długi film, bo trwa prawie 2,5 godziny. Rozpoczyna się w momencie, kiedy Nick (Ben Affleck) w rocznicę ślubu odkrywa, że jego żona Amy (Rosamund Pike) zaginęła. W związku z tym, że małżeństwo przeżywało w ostatnim czasie kryzys, wszystkie dowody wskazują, że mąż staje się głównym podejrzanym. Nick, bardzo wspierany przez swoją siostrę próbuje dowieść, że jest niewinny.
Bardzo fajna fabuła, choć liczyłam na inne zakończenie.  

Ciekawostką jest, że Ben Affleck odrzucił możliwość wyreżyserowania filmu, aby móc współpracować z Davidem Fincherem.



CONTRATIEMPO
(thriller;  2016; reżyseria Oriol Paulo; prod. Hiszpania)





Fantastyczny dreszczowiec, przy którym nie musiałam zamykać oczu! Trzyma w napięciu i ukazuje jedną historię na kilka sposobów, a zakończenie bardzo zaskakujące. Widz kilkakrotnie jest wyprowadzany na manowce. Nieprzewidywalna fabuła, dobra gra aktorów oraz fajny klimat to niewątpliwie ogromne jego zalety.
Młody biznesmen o imieniu Adrián budzi się w pokoju hotelowym obok martwej kochanki. W związku z zaistniałą sytuacją postanawia zatrudnić jedną z najlepszych adwokatek w mieście. Chce opowiedzieć swoją wersję wydarzeń, w której przyznaje, że morderstwa dokonał inny mężczyzna. Ciągłe zwroty akcji wciągają widza, który ciągle zadaje sobie pytanie jaka była prawda. Pani adwokat wyszukuje w jego historii ciągle to nowe nieścisłości, co powoduje, że scenariusz co rusz zaskakuje swoją przewrotnością.
Nie bez powodu film ma na “filmwebie” tak wysoką ocenę! Polecam z całego serca!

W wspaniały sposób łączy się tutaj refleksja religijna z obyczajowa komedia, przez co film staje się lekki i jest bardzo mile odbierany przez widza. Choć nie przepadam za taka tematyka, to ten film bardzo mi się podobał i idealnie pasował na niedzielne popołudnie na sofie.


PACHNIDŁO
(Dramat / Thriller; 2006; reżyseria Tom Tykwer; prod. Francja / Hiszpania / Niemcy / USA)
Jak to się stało, że do tej pory nie miałam okazji go zobaczyć, bo przecież film ma już swoje lata. Film został stworzony na podstawie powieści Patricka Süskinda pod tym samym tytułem. 
Jest to historia Jean-Baptiste, człowieka, który posiada nadludzkie zdolności interpretowania całej gamy zapachów. Ponad wszystko pragnie stworzyć perfumy doskonałe, najlepsze na całym świecie,a głównym ich składnikiem jest won kobiet. 
Fabuła filmu bardzo zaskakuje jak również intryguje. Film moze sie kojarzyc na pierwszy rzut oka z przyjemnymi zapachami, lecz tutaj kontrowersyjnie podjęty jest temat prezentując cały ogrom  smrodu i zgnilizny. Wg mnie wart obejrzenia, ale nie trafi on do listy moich ulubionych.


A Wy polecacie coś fajnego na wieczór?





Brak komentarzy :

Publikowanie komentarza