sobota, 28 marca 2020

DARMOWE AUDIOBOOKI / NOWA PRZYJEMNOŚĆ / AUDIOBOOKOWE - LOVE ?



CZAS WOLNY



Jaka ogromna była moja radość jak Empik uruchomił extra 60 dniowy dostęp do aplikacji Empik Go, której zawarość prezentuje dużą ilość darmowych e-booków oraz darmowych audiobooków. To tam właśnie miałam swoją pierwszą styczność z audiobookiem. Wybrałam sekcję audiobooki za darmo do słuchania. Do tej pory jakoś nie korzystałam z takiego rozwiązania, bo wydawało mi się, że jednak „zwykłe” czytanie papierowej wersji jest przyjemniejsze, a do tego przeniesie mnie głębiej w opowieść prezentowaną w książce, by zobrazować sobie w mojej głowie jej przebieg.



I czy podzielam teraz dalej ten pogląd, po styczności z tą formą przekazu?

No właśnie tak pól na pól. Postaram się wyjaśnić, skąd u mnie takie odczucie.

CZYTANIE KSIĄŻEK


Nadal uważam, że fizycznie dotykanie książki i jej kartek sprawia, przynajmniej mi, ogromną przyjemność. Po drugie zapach książki też robi na mnie ogromne wrażenie. To jakby połączenie dwóch zmysłów - dotyku oraz węchu, które powoduje, że ta czynność jaką jest czytanie wydobywa bardzo przyjemne odczucia i tak bardzo relaksuje.



SŁUCHANIE AUDIOBOOKÓW


Z drugiej zaś strony audiobook budzi we mnie to, z czym do tej pory nie miałam do czynienia, a mianowicie ogromna wyobraźnię. Często słuchając go zamykam oczy i obraz po obrazie dokładnie widzę, co autor chciał nam opisać. To niesamowite uczycie, takie twórcze, malownicze! To jakbyśmy w swojej głowie rysowali przepiękne obrazy. Przy słuchaniu audiobooka, nie przepadam za bardzo robić dodatkowych czynności jak np. pranie czy gotowanie, gdyż wtedy po prostu nie umiem się tak skupić w 100%, poza tym moja wyobraźnia nie pracuje już tak mocno i wydaje mi się, że coś tracę. Słuchanie audiobooka bezgranicznie mnie wycisza, uspokaja, odrywa od rzeczywistości. Dla mnie to niezmierna odskocznia, akurat w tym trudnym teraz czasie, to czasem ratunek, by móc choć przez chwilę zająć myśli czymś innym, jak tylko analizą tego co obecnie się dzieje na świecie. Uwielbiam ich słuchać szczególnie przed snem już w łóżku przy zapalonej świecy czy kominku z aromatycznym olejkiem. To takie moje chwile.


Bardzo zachęcam do posłuchania, może jak ja zakochacie się i w tej formie! A może już testowaliście tą formę?
Dajcie znać, bo jestem bardzo ciekawa!

Już niedługo napisze Wam też posty na temat - ciekawe darmowe audiobooki jaki polecam, bo już mam swoją pierwszą perełkę ;-)



Do następnego!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz