środa, 9 grudnia 2020

JAK WYKONAĆ KALENDARZ ADWENTOWY?

 

Witajcie!

Jak tylko zamieściłam moje zdjęcie z tegorocznym kalendarzem adwentowym na IG, dostałam masę prywatnych wiadomości, jak zrobiłam taki kalendarz, co zawiera, gdzie kupić materiały do jego wykonania.

 


Postanowiłam zatem zebrać te wszystkie odpowiedzi w całość i zamieścić właśnie w tym wpisie, by każdy miał dostęp do tych informacji w każdym momencie.

 


Co roku tworzę sama kalendarz adwentowy i sprawia mi to ogromnie dużo frajdy. W tamtym roku kalendarz był stworzony specjalnie dla mojego M., który każdego dnia otrzymywał drobny prezent czy to materialny czy to np. wieczór filmowy, spa, kolacja przy świecach… 

Koperty umieściłam na drabince udekorowanej światełkami i ozdobami. Całość wymagała nie lada planowania, ale wszystko się udało i do dziś wspomnimy tamte momenty z ogromnym sentymentem.

 

W tym roku zmieniłam trochę koncepcję, ale wykorzystałam stare koperty z tamtego roku. A więc przechodzę do sedna.

 

INSTRUKCJA JAK WYKONAĆ KALENDARZ ADWENTOWY

 

Potrzebne będą:

  1. metalowa obręcz (w tym roku widziałam dostępne takie w OBI)
  2. karton w dowolnym kolorze, z którego wykonamy karteczki z numerkami – do kupienia w sklepie papierniczym
  3. biały marker kredowy „edding 4095” - https://www.edding.com/pl-pl/produkty/edding-4095-marker-kredowy/
  4. drucik – kupicie w pasmanterii, sklepie papierniczym, markecie budowlanym
  5. światełka na druciku – markety budowlane, sklepy typu PEPCO, KIK, JYSK
  6. sztuczne lub żywe gałązki choinkowe oraz dodatkowo z białymi kuleczkami dla kontrastu– markety budowlane, sklepy typu PEPCO, KIK, JYSK
  7. dekoracja, którą umieśćmy na środku wieńca – w moim przypadku gwiazdka
  8. nożyczki
  9. opcjonalnie koperty z numerkami – sklep papierniczy, sklepy typu PEPCO, KIK, JYSK

 


Wykonanie:

Na metalowej obręczy montujemy kolejno gałązki oraz białe kuleczki za pomocą drucika, nakładając jedna na drugą. Na środku wieszamy element dekoracyjny, ja wybrałam połyskująca delikatnie gwiazdkę.



Przechodzimy do wycinania papierowych prostokątów, które składamy na pół i wypisujemy na nich numerki od 1 do 24 za pomocą markera kredowego. 

Je również montujemy do obręczy za pomocą drucika, rozmieszczając finezyjnie na różnych wysokościach.




Na każdym kartoniku wewnątrz wpisujemy to co ma zawierać kalendarz adwentowy lub wkładamy małą karteczkę i spinamy spinaczem bądź, jak w moim przypadku, klamerką. 

Teraz czas na światełka na druciku, tak naprawdę im więcej jest punktów świetlnych, tym ładniej wygląda nasz kalendarz. Opakowanie z bateriami montujemy z tylu obręczy pod gałązkami, a drucikom pozwalamy na swobodne zwisanie za zamontowanymi karteczkami z numerkami.



Jeśli nasz kalendarz ma zawierać malutkie prezenciki, to wkładamy je do kopert również ponumerowanych od 1 do 24.

 


MOJA ZAWARTOŚĆ KALENDARZA ADWENTOWEGO W 2020

Ja w tym roku zdecydowałam się umieścić w kalendarzu zdjęcia, od momentu Świat Bożego Narodzenia w 2019 aż do końca listopada 2020. 

Wydrukowałam je w fajnym formacie 10x10 cm. Każdy taki pakiet zdjęć włożyłam do koperty, które umieściłam w koszyczku. Pakiety dotyczyły pięknych momentów i wspomnień z tego roku np. poszczególnych wycieczek, jakie udało nam się odbyć, szczególnych wydarzeń, zdjęć ze Świąt Wielkanocnych czy też Bożego Narodzenia, urodzin, rocznicy... 

Do każdego pakietu napisałam bardzo osobistą karteczkę wspominając poszczególne chwile, co zapadło mi w pamięć, co było szczególnego… itp. Każdą, z takich karteczek umieściłam w papierowym karneciku zawieszonych na kalendarzu głównym.

 


INNE POMYSŁY, CO UMIEŚIĆ W KALENDARZU:

 W tym zakresie ogranicza nas tylko nasza fantazja!

- zadania na koleje dni adwentu dla całej rodziny, typu pieczenie pierniczków, wieczór filmowy, dzień gier planszowych… itp.

- malutkie prezenciki

- malutkie słodycze, pralinki, cukierki

- tegoroczne wspomnienia opisane w listach na poszczególne dni

- cytaty, o szczególnym dla nas znaczeniu

- dobre słowa wypisane dla poszczególnych członków rodziny, np. za co ich kochamy, co w nich cenimy, za co jesteśmy wdzięczni…

- kupno gotowego kalendarza np.

  • z herbatami, które będziecie pili w poszczególne dni, bo przecież grudzień to miesiąć, w którym delektowanie się nimi jest jak najbardziej wskazane.Ja w tym roku zdecydowałam się na prześliczny i bardzo duży kalendarz z moimi ukochanymi herbatkami SIR WILLIAMS (http://sirwilliams.pl/ ) w kształcie choinki, który można powiesić na ścianie; dostępny tu: https://wnatural.pl/en/kalendarz-adwentowy-choinka-z-herbatami-sir-william
  • z kosmetykami. W związku z tym, że uwielbiam motyw kamieniczek w okresie świątecznym zdecydowałam się na kupno kalendarza z kosmetykami marki RITUALS do zakupienia tu https://www.rituals.com/pl-pl/home lub na stronie Douglas (https://www.douglas.pl/pl)



A Wam udało się stworzyć w tym roku taki kalendarz? Jakie mieliście na niego pomysły? Chętnie się dowiem ;)

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz