piątek, 9 lipca 2021

DŻEM JAGODOWY Z LAWENDĄ

 


Cudowne lato w pełni, cudowne aromaty krążą wokoło. Kwitnie też moja ukochana lawenda, której zapachem i aromatem napawam się bez końca.

 

Uwielbiam rozpieszczać się jej zapachem, paląc w kominku mieszankę wody z kilkoma kroplami olejku lawendowego. To mnie niesamowicie uspokaja.

 

W tym roku postanowiłam pójść o krok dalej i zaczarować ja w słoiczku.

 


Wracając z Warmii do domu, widziałam po drodze masę jagód, które były sprzedawane na trasie. Od razu zakiełkowała mi myśl, by połączyć je z aromatyczną lawendą na dłużej.

 

I tak oto powstał przepis na dżem jagodowy z lawendą.

 

Spieszę Wam zatem z przepisem, byście i Wy mogli zdążyć z jego przygotowanie.

 

Składniki:

3 kg jagód leśnych

2 płaskie łyżki suszonego kwiatu lawendy

300 g cukru

 

Wykonanie:

W garnku z grubym dnem gotujemy na małym ogniu jagody, lawendę oraz cukier ok. 30 minut. Na początek dodajcie połowę porcji lawendy i skosztujcie, czy taka ilość wystarczy. Jeśli nie dodajcie resztę. Z mieszanki wytworzy się też aromatyczny syrop, który przecedźcie i wlejcie na gorąco do buteleczek. Będzie idealny do lemoniady, bądź smakowej kawki.

 

Resztę przełóżcie do słoiczków i jeśli zakrętki zostaną zassane, to nie potrzebujecie już pasteryzacji. Jeśli nie, to zapasteryzujcie  dla bezpieczeństwa dżem.

 

Z tej porcji wyszło mi 4 słoiczki po 320 ml oraz ok. 1 litr syropu.

 


Smacznego!

 



 

 

 

 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz